Išpopuliarėjus duomenų analitikai, daugybė didelių ir žinomų kompanijų pradėjo skelbtis, kaip didieji duomenys leido geriau suprasti jų tikslinę auditoriją, planuoti gamybą ir prekybą, vidinius įmonės reikalus ir marketingą. Ir, žinoma, visa tai skamba labai įtikinamai, nes kas gi patikėtų, jei teigtum, kad tavo įmonė tapo efektyvesnė atsitiktinumų ar intuicijos dėka, kai gali pasakyti, jog už viso to slypi sukauptas milžiniškas duomenų kiekis.
Bet iš tiesų egzistuoja labai mažai tyrimų apie tai, ar tikrai visada geresnis efektyvumas pasiekiamas vien tik tyrinėjant didžiuosius duomenis. Net jei šie tyrimai ir atskleidžia didžiųjų duomenų veiksmingumą, jais negalima visiškai pasikliauti, nes dažniausiai tokie tyrimai atliekami apklausiant vadybininkus, o pastarieji gali teigti labiau naudojantys duomenų analitiką nei iš tiesų yra. Taigi, suprasti, kada duomenų analitika tikrai prisidėjo prie įmonės sėkmės, o kada tai tik skambūs žodžiai, nėra paprasta.
Informacijos, kaip efektyviai valdyti didžiuosius duomenis dabar netrūksta, tačiau tikrai ne visi vadybininkai, teigiantys, kad naudojasi duomenų analitika tuo pasidomi, ne visi yra nusiunčiami į kursus, o nežinant, kaip racionaliai ir rezultatyviai elgtis su didžiaisiais duomenimis, bandymas iš to gauti naudos gali suveikti netgi atvirkščiai – trukdyti sklandžiai dirbti taip, kaip žmogus jau yra įpratęs.
Visgi, verslo sėkmė labiausiai priklauso ne nuo sukauptų duomenų kiekio ar bandymo daryti būtinai tai, kas madinga ir ką „visi kiti daro“, o nuo geros strategijos ir profesionalių darbuotojų. Norint sėkmingai konkuruoti su kitom kompanijom, neužteks vien išleisti tūkstančius didžiųjų duomenų kaupimui. Nematant „viso paveikslo“, neturint geros strategijos ir kritinio mąstymo, didieji duomenys liks tiesiog duomenys.
Taigi, didžiųjų duomenų kaupimas savaime nėra sėkmės garantas. Ir „mada“ juos kaupti gali niekaip neprisidėti prie verslo sėkmės. Tačiau puikiai savo darbą išmanantys duomenų analitikai tikrai gali padėti įmonei pasiekti įspūdingų rezultatų.